2012. júl 17.

Lazítson! 1. A nagy semmi!

írta: Jó egészséget!
Lazítson! 1. A nagy semmi!

kep1_1.jpg

Itt a nyár a feltöltődés és kikapcsolódás ideje. Már akinek, mivel nemrég sikerült ezt megcáfolnia a egy kedves ismerősömnek! Rendes volt, mert meglepett vacsorával. Pár napig egyedül vagyok itthon, így ez a kedvessége nagyon jól esett! Amikor átmentem a finomságért, azt mondta, kezd már megőrülni: ha a nap 36 órából állna, az is kevés lenne számára, mert annyi teendője van. Helytállni a munkahelyén mint dolgozó, otthon mint anya és feleség, lassan már ott tart, hogy elég, mert szétszakad.

Szóval ennyit a nyári kikapcsolódásról. Számára. És az Ön számára?

Három "tuti" tippet szeretnék megosztani a következő hírlevelekben. Ezek közül az egyik talán költséges, de szerintem pénz ha van rá lehetősége, mindenképpen megéri befektetni.

A nagy semmi

1. Az egyik leginspirálóbb könyvben olvastam, hogy mit tehet az ember a stressz ellen. Hihetetlenül egyszerűnek tűnő dolog, de mégis, amikor először kipróbáltam, hát, igencsak nehezen akart összejönni!

Mielőtt elmesélem, hogy mi ez a módszer, be kell mutatnom, nekem hol zajlik legtöbbször ez a "mutatvány". 
Tessék elképzelni egy kertet! Nem az óperenciás üveghegyen túl, hanem inkább egy kicsit innen létezik ez a kert két diófával. Az egyik diófa alá egy elhasznált, de annál különlegesebb ágymatrac került, miután kiszolgált 2  nemzedéket. Már egy jó ideje hóban, szélben és napsütésben ott volt a diófa alatt.

Ez a matrac lett az a hely, ahol kifeküdtem az eget és a diófát bámulva úgy, hogy nem csináltam semmit.

S így már el is árultam az egyik legjobb stresszűző dolgot, a nagy SEMMITTEVÉST! A legjobb gyógyír a stresszre az, ha az égvilágon semmit nem teszünk. De komolyan! A feladat, hogy ne agyaljon az ember, hanem csak létezzen.

kep2_2.jpg

Kipróbáltam. Mondanom sem kell, az első 5 perc arról szólt, hogy zakatolt jobbról balra a délutáni gondolat forgalom.

Szinte dugó volt, dudált az egyik, a másik integetett, hogy ne csináljam már, pont most, amikor annyi mindent ki kellene találni!

De próbálkoztam és próbálkoztam. Azóta többször is. Csak lenni, csak nézni az eget, a diófát és hallgatni, ahogy kb. 8,5km/h sebességgel elhúz mellettem egy dongó.

Nagyszerű élmény, még akkor is, ha mindig úgy érzem, nehéz. De hát gyakorlat teszi az embert. Az érzés, hogy sikerül kikapcsolni, mindenért kárpótolhat.

Tipp: próbálja meg elengedni az izmait. Nekem nagyon nehezen ment, hogy csak úgy legyenek a lábaim és a kezeim. Ezt még megtetőzve próbáltam az arcomon lévő izmokat is elengedni. Egyre többet és egyre többet. Nem is gondoltam volna, hogy milyen munkában vannak egész nap! Figyelem, nehéz feladat lesz!

kep3_2.jpg

A következő levében egy olyan tippet szeretnék adni, amivel megtapasztalható a szabadság érzése, akár 1  napra is. Ehhez már egy kis bátorságra is szükség lesz, de az élmény, mindenért kárpótolja a vállalkozót!

Továbbra is az Ön egészsége szolgálatában,
Czirják Tamás



Szólj hozzá