2014. dec 12.

Vegetáriánus disznótor

írta: Jó egészséget!
Vegetáriánus disznótor

Egyik facebook bejegyzésünk kiválló viccével indítanám a decemberi szezonkezdetünket: 

Mit eszik a vegetáriánus kannibál??? ...

Decembernek van egy időszaka, amit annyira nem szeretek és ez a disznóvágás. Vegetáriánusként és állatvédőként valahogy mindig kényelmetlenül érzem magam ilyen eseményeken. 

Apósoméknál viszont ez úgymond kötelező szokás. Így hát nem sok választásom volt, hogy részt veszek ezen a nemes rituális szertartáson.

disznovagas.jpg

Első megrázkódtatás a malac ledöfésén kívül az volt, amikor a reggelinél mindenki engem nézett, hogy a frissen készült húsos dolgok helyett egyszerűen krumplival, tojással és kenyérrel csillapítom éhségemet. A furcsa fintorok mellett egy-egy csípos beszólással is meg kellett küzdenem, mint: "Tamás, így nem sok erőd lesz a munkához!"

Ha-ha, mondtam magamban, majd egy frappáns mondattal próbáltam élét venni a további ércelődéseknek:

"Lehet, hogy az állatok királya - az oroszlán az egyik legrettenetesebb -, de a mivel csak húst eszik, nem él tovább 15 évnél. Viszont egy elefánt, aki füvezik, akár 80-90 évet is él és mekkora far rönköket is mozgatni tud. Én szeretnék ilyen erővel ennyi ideig élni!"

Hát a nap hátralévő részében pár embernek nem voltam  a szíve csücske. 

De hát ez nem számít, mivel a munka várt! Egy testhez álló feladatot meg is kaptam: 1,5 órán keresztül kevergettem 20kg zsírt egy üst mellett, mert hát tepertő az tepertő, zsír az zsír. Pompás élmény volt s időm is maradt arra, hogy elgondolkozhassak, hogy pontosan miért is jó a zsír. A sok negatív gondolat mellett két dolog jutott eszmbe:

  1. szinte minden lightos. Pedig a szervezetnek igen is szüksége van a zsírra az egészséges működéshez. Ha a pluszkilók felkerülnek, annak elsősorban nem az az oka, hogy zsírt fogyasztunk.
  2. D-vitamin akár kétmarékkal is ehetünk, de ha nem fogyasztunk mellé olyan ételt, ami tartalmaz zsírt, akkor nem tud felszívódni, mivel ez egy zsírban oldódó vitamin. 

Természetesen ezek ellenére nagyon szorgos voltam és akik vegetáriánus létükre nem szeretnének lemaradni a disznóvágás finomságairól, hoztam egy kis "hazai" alternatívát: vegetáriánus kolbász, hurka, töltött káposzta.

Szólj hozzá

diéta zöldségek étrend egészséges táplálkozás kiegyensúlyozott étkezés